" bUkAn nAmAnyA CINTA aNdAi iA hAnyA MEMBAHAGIAKAN "

Friday, December 2, 2011

BELAJAR VS KERJA..????

Emmm… blajar n kerja..???? antara 2 nie mane korang lbih suka..?? study ke Or kije…?

Hmm.. bg aku,aku lbih suka study.. nak tawu knapa..?? sebab.. study nie bg aku puas..  puas sbab dapat mengeluarkan idea-idea yg bmacam2 la… dapat menimba ilmu.. dapat mengetahui pkara2 yg aku xtawu n ingin tawu.. disamping 2 dapat mengalami sendiri pengalaman yg xpernah aku lalui sebelum nie… dapat berfikir.. dan yg paling puas dapat melihat dan rasai kepuasan belajar ngan melihat result exam.. sesudah bsusah payah,bsengkang mata study kan.. result 2 la yg pling bdebar tuk dilihat… 2 antara sebab knapa aku choose belajar drpada kerja… walaupun ramai yg kata study nie stress..!! yerr.. memang stress p… da tapi 2…. Tapi… stress blajar xsama ngan stress bila kerja… tul kan… stress blajar dapat diatasi apabila kita tawu macam mana nak wat assignment yg susah 2 kan.. bila kita ada idea nak setelkan nya,stress kita terus hilang dan lenyap cam 2 kan… pas 2, mesti kita ase epi n puas ati kan…??

tapi kalau korang lebih suka kerja,no pblem… masing2 da sebab masing2 kan…
kije bg aku paling membosankan.. ntah la.. xtawu npe.. xdek kepuasan kot cam study.. sebenarnya, aku nak sambung ijazah p… MUET aku xambik lagi.. lu 2 tlepas nak ambik,, da la sebab nya.. masa diploma, xambik.. ye la.. ner la sempat nak ambikk.. cam kolej len,da jek MUET lam subjek dorang p kat kolej aku xdek… hermmm.. so…?? Tpaksa la kije lu dalam setahun sambil2 ambik MUET…nak wat cner .. dah xdek rezeki.. syarat2 nak phon ijazah,sume dah lulus dah p MUET jek yg xdek.. ikutkan ati nie, nk jek lari dpd MUET p xley.. MUET penting law nak ambik dgree….. pape pun.kena ambik jugak la… huhuhu.. nasib la … J

**kawan2,, xdek ke MUET yg ley ambik skang.. tanpa tunggu hjung taun…??? Hehhe… **
--- law da cam 2 , gtawu yerr kawan2… J---



No comments:

Post a Comment